hemma

hejsan nu ä jag hemma:) ja det ha varit jätteroligt i stockholm:) fast vi va ju inte där så länge.ja vi åkte tåg dit då och när vi kom dit så tänkte vi först gå på affärerna vi globen ( vårat hotell satt typ i hop med globen så när man åt frukost så såg man inuti globen ja men  vi gick bara där en snabbis för dom stängde klockan 7  och då va de lika bra att vi åkte in till stora stan eftersom vi hade köpt ett kort så vi kunde ju nästan gå in på allt och åka flera gånger med det kortet ( det räckte i 2 dygn)  ja då gick vi och kollade lite där och sen åt vi och såklart kommer ju jag inte ihåg va stället hette hehe, ja men jag och alla frutom Samulel och Sofie beställde så att man fick gå och plocka mat och sen gav man det till kocken så wokade/wockade elr hur det nu stavas har ingen aning men ni fattar nog^^ ja det va gott:), ja men nästa dag så när vi skulle äta frukost så var det fullt så då fick man typ köa för att få ett bord och det gällde att va snabb^^ men sen så åkte vi över med djurgårdsfärjan och då gilldes tydligen inte kortet vi hade till det men men, ja och då gick vi först på stockholm akvariet=) och sen gick vi in på görnan och då åkte jag och Elias vilda musen^^ den va faktist rolig ja och vi stod och  köade i ca 20- 30 min suck :P ja men sen åt alla( frutom pappa och micke) ja och sen ville Samuel gå lustiga huset och då följde Elias me, jag fick om ja vill men skippade det^^ och sen va det dags fö det bästa, bergodalbanan:D vet inte om den hade nått annat namn , det va inte insane^^ ja och den åkte alla utom britt-marie och Samuel och den va jätterolig:D jag satt brevid mamma, sen gick vi ut från grönan för att hinna gå på skansken, och  gick på skansken akvarium, det va roligt när man gick in till ett par djur men kom inte ihåg va dom hette men typ lemunerna( vi tänkte gå och kolla på nordiska djur men det började ju spöregna så då gjorde vi inte det) ja och sen gick vi åt och köpte mjukglass och sen började det spregna men efter ett tag började det ge me sig lite och då hann vi en liten bit men sen började det spöregna igen så då fick vi stanna under några träd men tillslut så slutade det regna så då gick vi förbi allsång på skansen och sen gick vi till grönan( elr det heter juu gröna lund) men man fick tydligen bara gå in på det där kortet en gång och sen spärrades det men då fick vi gå in endå för vi hade kvar åk biljätteroch då åkte jag och Elias kvasten och samuel  åkte radiostyrda bilarna och sen gick vi och letade matställe och vi hittade ett nära görnan men såklart kommer jag inte ihåg va det hette, men jag tog kött och örtrostade potatisar och man fick sllad till det och sen smakade jag pasta av mamma sen så gick vi över en bro istället för att åka båt och sen gick vi runt och tittade och sånt och sen gick vi till hotellet och  idag då så hann vi inte med så mkt vi packade sakerna och sen åkte vi tunnelbanan in till storstan och då gick vi först och låste in väskorna och sen gick vi på affärer, först gick vi till addias och då köpte jag äntligen en addidas kofta och då hade det kommit en ny färg en mörk lila, den hade kommit in imorse elr igårkväll och då va ja den förste som köpte den (sa dom) ska visa bild på den nån dag=) ja sen gick vi på lite olika affärer och sen gick vi och hämtade väskorna( dom va  vi tågstation) och då köpa jag en hamburgare och sofie en korv och elias och samuel skulle äta på tåget ja och sen åkte vi tofg och sen när vi kom hem åt vi^^

hejdå


Bilder=)














( ursäta men vissa bilder kmr inte va så bra för knäppte genom en ruta ibland på avkariumet och skansken)





































så det va lite bilder^^ ( kanske visar mer imorrn) men nu ska ja se på tv, hejdå<3



Kommentarer=)
Postat av: Anonym

Välkommen hem!: D radera dom andra kmtarerna, fick inte till dom, va roligt me jackan! : D MVH emma

2009-07-08 @ 20:51:38
Postat av: Emma

Hej Sara!^^ Vilka fina bilder!<3:D

2009-07-12 @ 09:44:43
URL: http://www.blogg.se/
Postat av: Emma

Ojdå, mena min blogg:P^^ Hihi XD

2009-07-12 @ 09:45:47
URL: http://emmakompis.blogg.se/

Här skriver du din kommentar=) :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress :

tack för att du kommenterar=D:

Trackback
RSS 2.0