ridläger

hejsan, nu när emma skrev va vi gjorde på ridlägret så ska väll jag också va duktig och skiva va vi gjorde^^
vi mockad,plockade gräs och gick ut me peppe, en liten mini sheettis nästan varje dag så knaske inte skriver det så mkt^^

Måndag: ja då fick vi reda på vilka hästar vi skulle ha och som sakt fick jag Glampi och emma Pjakkur, ja och sen så va vi 2 grupper vi va 5 i varje grupp, först red alla ut ( fast i 2 grupper, och det va jätte roligt vi töltade, skrittade, travade och galopperade( vi travde nån gång iband fats det va inte ofta^^ aja vi galopperade as fort=D^^ sen så red vi padocken efter middagen, min grupp red först det gick bra fast först va glampi lat så då fick jag ett spö och då vart han genas mkt piggare vi, tränade hörn passeringarn volter m.m och och försöka få hästen i form och glampi trampade under sig lite i skritten, sen travade vi och töltade också, sen åt vi kvälls fika och seN pratde vi lite och sen sov vi.

Tisdag:Idag red vi ut först och sen gjorde vi en kadrilj och sen red den andra gruppen först i en halvtimme och sen kom vi ut och då tränade alla på kadriljen ca 30 min och sen red ja och min grupp lektion och dom andra gick ut, ja sen hännde det inte så mkt.

Onsdag:Idag red vi först ut och sen åt vi lunch och sen badade vi=Dsen så åt vi middag och efter middagen vart det dåligt väder så det börja åska lite, men vi skyndade oss och skulle ta in hästarna som vi skulle rida innan en åksskur komm men vi hann inte^¨ aja vi vart blöta, men sen  sprang vi in och satt på oss regnkläder,vi skulle rida barbacka så ja trodde att det skulle bli halt me regnbyxor men det vart det inte men det slutade regna när vi red så vi hade satt på oss dom i onädan(såklart hade det slutat åska när vi red) det va jätte roligt när vi red barbacka vi körde en lek och sen red vi damsaldel och gjorde kaptensvänning och sen vi trava och tölta också, oc på slutet fick vi galoppera =D, det va ingen som riktit ramla av utan emma och 2 stycken till gled av när vi red damsadel och jag och en till satt kvar då^^ men det vi som sakt jätteroligt=D^

Torsdag:Idag skulle vi ha ridit på lång ritt men det såg ut som att det skulle börja regna oc åksa, så vi red på en längre tur en va vi brukar och alla red tillsammans och då i första galoppen så va ja typ 4 och sen var det en bakom mig och efter hon vart det ärldens lucka så vi såg inte dom när vi stannade, aja men vi såg ju dom sen^^, men sen så åt vi ju lunch sen va vi på rumment och spelade spel och då kom Lena upp och sa att vi skulle köra gymhkana, och jag och emma var i samma lag och 3 st till va också me i vårat lag, men innan vi red så hämtade emma Hetja för hon hade ridit hetja den dan för Pjakkur skulle skos och den som red bota ( egentligen heter hon Bothildur) fick ta hon och jag fick gå ut och beta me peppe och dom andra mockade, mitt lag fick börja med Hetja och vi red hon i 2 grenar den första grenen va att man först red slalom( det gjorde man i allagrenar) och sen skulle man kasta 3 borstar i en hink och sen rida tillbaka och byta ryttare, nästa gren va att man skulle ätaen halv knöckebröds bit och sen försöka visla och man vi tugga tills man kunde visla^^, mitt lag vann båda dom grenarna och efter det bytte vi häst och då skulle man hämta ett spö( som lena höll i) och den andra fick lämma osv den grenan vann vi också^^ sen så tog vi in hetja och bota och sen gick vi och åt middag och efter middan så tränade vi på kadriljen och skrittade vi den först och sen skulle vi tölta den och då vart det lite kaos men vi fick tölta den igen och då gick det bättre^^ sen på kvällen såg vi på Juno

Fredag: ja idag va det sista dagen=( men då tärnade vi först på kadriljen och sen red vi ut, alla tillsammans( städade och, ja sen gick vi in och åt lunch då fick vi vofflor=D^^ sen satt vi upp på rummet och sen gick vi ut och gjorde hästarna fina, vi red i pra ibland och då skulle paren ha samma frisyr och jag red me Lisa och vi hade en toffs i luggen och inbakat  isvansen( inte hela svasen utan bara en bit), sen komm föräldrar eftesom och sen var det dags för kadriljen och vi red ner till pippilångstrump låten och sen vet jag inte va låten hette som vi red till^^ sen red vi upp och då fick föräldrarna fota och sen fick vi diblom och sen hoppade vi av och tog in hästarna och gick ut me dom till hagen, sen köpte jag en tavla på Glampi =) ja sen vare dags att åka hem=( jag bokade till nästa år:D men ja vill börja rida där men mamma och pappa tkr dte är för lång men ja villskulle ha fått om nån annan också kunde börja där så att man kunnde turas om att skjutsa men ingen fick, men men kanske får till hösten? vem vet xD^^

ska lägga in bilder sen

hehe vill bara lägga in mys bilden på oss<3



han har blå ögon=)




så det va några bilder kmr visa fler sen elr imorrn





Kommentarer=)
Postat av: Charlotta

Varför är det slut! Ett år är ju så lååååååååångt!

2009-07-19 @ 12:37:36
Postat av: sara

ja=( orka vänta, ja vill börja rida där

2009-07-19 @ 13:13:55
URL: http://sarabubbis.bogg.se
Postat av: Tjejen på Meltorp

Vart var det?:D

2009-07-20 @ 15:59:43
URL: http://linahagstrom.blogg.se/

Här skriver du din kommentar=) :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress :

tack för att du kommenterar=D:

Trackback
RSS 2.0