Noeska

Igår red jag och man fick önska häst, jag har alltid valt Frans men emelie har tjatat att jag ska hålla på att välja och byta till Nora (hennes favvo, hon har henne bla i träningsgruppen) Men samtidigt har emma sakt att jag inte borde ta henne sista gången. Men Emelie följde med mig så jag valde tillslut Nora. Jag hade önskat att vi skulle få rida barbacka och det fick vi:D sen frågade hon va vi ville göra och jag ville rida fritt och det fick vi. Nora är en känslig häst som egentligen är lat, men många tycker att hon är het vilket jag trodde att hon skulle vara. Men sen när vi skulle trava trodde jag först att jag bara behövde peta me skänklarna och man måste verkligen driva men samtidigt samla upp med handen men absolut inte bli hård. Visst låg hon på i traven men hon lyssnade och var jättelätt att stann. Galoppen ville hon först inte fatta så då fick vi kämpa lite men hon va otroligt lugn i galoppen, hon var mjuk och fin i munnen, dock kändes det som att man skulle fram över huvudet på hon så jag kunde inte rida så bra i galoppen men det gick ändå bra. På slutet när det kanske var ca 10-15 min kvar, lossnade allt och hon började äntligen jobba ordentligt och hon höll verkligen formen på volten tills man bytte ställning och volt, men då var man bara tvungen att trycka supermycke med inerskänkeln så vart hon superfin igen. Hon var jätterolig att rida, man lär sig väldigt mycke av att rida hon. Man måste verkligen rida exat hela tiden för att det ska hända nått. Hon är inte som dom andra hästarna där. Det gäller bara att förstå hur man ska rida hon och det får jag tacka Emelie för, hon har berättat lite för mig=). Hon var iallafall superrolig att rida, hennes trav var ett stort +. Jag hoppas att jag får hon snart igen så jag kan rida lite bättre med sadel, iallafall i galoppen.

hejdå


Kommentarer=)

Här skriver du din kommentar=) :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress :

tack för att du kommenterar=D:

Trackback
RSS 2.0